Västerled - bygginformation

Då börjar vi närma oss start på riktigt av ombyggnationen på Västerled

All Golf Service som är vår entreprenör och skall bygga åt oss har börjat etablera sina maskiner denna vecka (v.27) och kommer starta arbetet under nästa vecka (v.28).
Vi börjar borta i dalen med det som skall bli hål 4, 5, 6, 13, 14 och 15 där kommer vi forma banan med befintligt material alltså inga lastbilar körs dit bort.

Det blir otroligt spännande och roligt att komma i gång med etapp 2 i vår ombyggnad av Österåker och få se hur det kommer växa fram.

Precis som vid ombyggnationen av Öster by Stenson så det samma regler som gäller denna gång. Det är inte tillåtet att gå ut på Västerled då det är en byggarbetsplats. Vi kommer självklart att arrangera rundturer som ni kommer kunna anmäla er till där vi guidar runt och svarar på frågor om bygget.

Gällande fyllnadsmaterial in så följer det den satta plan vi har och nu under sommaren sjunker alltid tempot lite pga semestertider. Från mitten av augusti kommer det vara full fart in igen.

Vi har gjort lite förändringar runt vår parkering, in/-och utfart till klubben närmaste tiden, detta för att förbättra säkerheten mellan möten av personbilar och lastbilar. Så nästa gång ni kommer till klubben titta lite extra på skyltningen runt parkeringen framför allt.

Är det något du undrar över så kan du alltid fånga mig och ställa de frågor du har när ni träffar mig i klubbhuset.

Trevlig sommar!

/Magnus Ljungman